Hoş geldiniz!

kaleme aldılar.

arrow2

Merak uyandıran ve arzulanan
rotalar, elbette çok okunurlar!

arrow3

arrow3
Yazı Gönder

Sen de Seturday yazarı ol,
yayınlanan her yazı için 150 TL kazan!

Puan Kazan

Seturday’in aktif üyelerinden biri ol,
hem dünyayı keşfet hem de puan topla,
topladığın puanlarla hediye
kazanma şansını yakala!

Gittiğim Yerler

Listenizde bu şehir bulunuyor...
Tekrar ekleyemezsiniz!!

Gittiğiniz yerleri seçerek diğer gezginlerle tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz.

Hesabım sayfasından daha sonra gittiğiniz yerlere ekleme yapabilirsiniz! Keyifli keşifler!

İleri

İŞ

KEŞİF

KÜLTÜR

Seyahat amacınızı işaretleyin, diğer kullanıcılarla deneyimlerinizi paylaşın!

Bucket List oluşturabilmeniz için üye olmanız veya giriş yapmanız gerekmektedir.

Üye Ol Giriş Yap Kapat

Bucket List Oluşturun

Gitmediğiniz ama gitmeyi çok istediğiniz şehirler sizi bekliyor! Tek yapmanız gereken bu şehirleri seçmek ve “gitmeye hazırım” demek. Biz de gitmeyi hayal ettiğiniz şehirlere ait turlarla ilgili size bilgi verelim.

Listenizde bu şehir bulunuyor...
    Tekrar ekleyemezsiniz!!

Bir Bilene Sor

Gideceğiniz şehri yazın, o şehri daha önce gezen ve iyi bilen kullanıcılardan tavsiyeler alın.
      • Bir Bilene Sor
      • Bucket List
      • Yazar Ol Giriş Yap

Klasik ve Modernin Harika Uyumu: Tiflis

Kırmızı çatılı evleri, lezzetli mutfağı ve 1500 yıllık tarihi ile Tiflis...

Emre Bağci
      Trendy

07.12.19

Yaşam tarzı, yemekleri, kültürel adetleri ve daha birçok özelliğiyle birlikte bize, kültürümüze benzeyen Gürcistan, aynı zamanda kendine has tarihî ve kültürel özellikleri ile de öne çıkıyor.

Ulaşım & Konaklama

Tiflis'e Batum üzerinden otobüs ile ulaşmayı planladık. Tiflis'e gitmek için yolculuğumuza Hopa'dan başladık. Sarp Sınır Kapısı’na yaklaşık yarım saat içinde vardık ve sınırda kimliklerimizi gösterip geçtikten sonra yaklaşık 1 saat kadar bekleme sürecimiz oldu. Sınırdan geçmeden önce paranızı dilerseniz Hopa'daki döviz bürolarında veya bankalarda Gürcistan parası Lari ile değiştirebilirsiniz. Diyelim ki yapamadınız, unuttunuz; sorun değil. Tiflis'e vardığınızda da yapabilirsiniz. Türk Lirası’nı Tiflis'te de değiştirebilirsiniz.

Sınırı geçtikten yaklaşık 8 saat sonra Tiflis'e varmıştık. Tiflis'te konaklayabileceğiniz birçok otel ve pansiyon seçeneğiniz olmakla birlikte fiyatlar gerçekten çok uygun. Biz şehir merkezine 1 kilometre mesafede bulunan bir pansiyonda kalmayı tercih ettik ve birçok kez taksi kullandık. Yandex Taxi uygulaması ile seyahatlerimizi gerçekleştirdik ve taksiyle ulaşım gerçekten çok uygun. Ulaşım ve konaklama ile ilgili en önemli detayları verdikten sonra görülmesi gereken yerlere geçelim.

Tiflis’te Görülmesi Gereken Yerler

Tiflis, Kura Nehri'nin iki tarafına yayılmış. Kura Nehri şehri ikiye bölmüş ve şehre güzelliğini vermeyi de unutmamış. Biz daha önceki araştırma ve tavsiyelere uyarak kendimizi hemen Old Tbilisi bölgesine attık. Artık şehri keşfetmek için kaybolmayı göze almıştık bile. Tiflis’in daha ilk bakışta gerçekten göze çok hoş gelen bir yapısı var. Old Tbilisi turistik bir bölge olmasına karşın çok düzenli ve kaliteli. Sizi rahatsız eden, yürümenizi zorlaştıran satıcılar veya dükkânlar yok. Old Tbilisi bölgesinde yer altından çıkan sıcak sularıyla meşhur kaplıca tesisleri hemen yanı başınızda bulunuyor. Aynı bölgede Tiflis'in simge ahşap evleri ve hemen arkasında bir doğa güzelliği Dzveli Tbilisi Sulphur denilen şelale bizi karşılıyor. Bu bölgede biraz vakit geçirip bol bol fotoğraf çektirebilirsiniz. Daha sonra geriye dönüp Barış Köprüsü adını verdikleri, akşamları ışık cümbüşü olan şehrin simge köprüsünden 20 metre yüksekliğindeki Kartlis Deda (Gürcü Ana) Heykeli’nin bulunduğu yere gitmek için füniküler ile tepeye çıktık. Bu noktada şehri tepeden görüp daha sonrasında Tiflis Botanik Bahçesi’ne uğrayabilirsiniz. Ardından biraz mola vermek için Old Town'da bulunan restoranlardan birinde yöresel lezzetleri tatma fırsatı yakalayabilirsiniz. Biz öncelikle Hınkali (bizdeki mantının biraz daha büyüğü) yemeğini denemek istedik. Bu arada şehirde İngilizce konuşmak sizin için biraz zor olabilir; fakat Türkçe konuşmak o kadar da değil çünkü şehirdekilerin birçoğu Türkçe biliyor.

Yemeklerimizi yedikten sonra şehirde dolaşmaya, şehrin diğer tarafına, Özgürlük Meydanı tarafına doğru yürüyoruz. Özgürlük Meydanı şehrin en görkemli ve Old Tbilisi'nin tersine daha modern noktalarından birisi. Bu bölgede birçok kafe ve restoran ve bir de alışveriş merkezi bulunuyor. Yürümeye devam ettiğinizde karşınıza Rustaveli Caddesi çıkıyor. Bu cadde Tiflis'in en popüler caddelerinden birisi. Burada birçok önemli devlet binası, opera, tiyatro ve sanat merkezinin yanında birçok kilise ve Tiflis Parlamento binası bulunuyor. Oldukça uzun olan cadde turistlerin görmesi gereken noktalardan kesinlikle. Mimari konusunda ise başkent olmasından ötürü şehrin merkezi ve turistik noktaları gayet düzenli ve estetik iken kırsala doğru ilerledikçe bu estetiğin ne kadar bozulduğunu görebilirsiniz. Mimari olarak Sovyet mimarisi öne çıkıyor. Sovyet mimarisinden birçok yapıya sahipler. Metro kullanırsanız, sanki metroya değil nükleer savunma merkezine iniyormuş hissine kapılabilirsiniz. Karnınız acıkırsa yine bizim Karadeniz pidesine benzeyen, peynirinden ötürü çok hoşuma giden Haçapuri'yi veyahut Chashushuli, yani güveçte et efsanesini denemenizi öneririm. Bunların haricinde, domuz eti kullandıklarından bizim mutfağımıza çok da benzemeyen Gürcü mutfağı hayli geniş.

Şiddetle tavsiye ettiğim ve asla pişman olmayacağınız bir başka görülmesi gereken yer ise şehrin merkezinden teleferik ile ulaşabileceğiniz Mtatsminda Dağı. Tiflis'e gelen turistlerin uğrak noktası olan Mtatsminda Dağı gerçekten inanılmaz etkileyici bir manzaraya sahip. Bu noktadan tüm Tiflis'i görmeniz mümkün. Biz hem gün aydınlanırken hem de gün batarken görme şansını elde ettik ve bayıldık. Biraz da eğlenmek isterseniz Old Town bölgesinde birçok eğlence mekânı ve gençlerin uğrak noktası olan kafe mevcut ve geceleri çok hareketli.

Tiflis gezimiz için 2 gün bize fazlasıyla yetti ve görmekten çok memnun kaldık. Herkese iyi seyahatler...

Makaleyi beğenebilmeniz için tarafınıza iletilen aktivasyon mailini onaylamanız gerekmekte.

Kapat

Bu özelliği kullanabilmeniz için üye olmanız veya giriş yapmanız gerekmektedir.

Üye Ol Giriş Yap Kapat

Bu özelliği kullanabilmeniz için üyeliğinizi aktive etmelesiniz.