Hoş geldiniz!

kaleme aldılar.

arrow2

Merak uyandıran ve arzulanan
rotalar, elbette çok okunurlar!

arrow3

arrow3
Yazı Gönder

Sen de Seturday yazarı ol,
yayınlanan her yazı için 150 TL kazan!

Puan Kazan

Seturday’in aktif üyelerinden biri ol,
hem dünyayı keşfet hem de puan topla,
topladığın puanlarla hediye
kazanma şansını yakala!

Gittiğim Yerler

Listenizde bu şehir bulunuyor...
Tekrar ekleyemezsiniz!!

Gittiğiniz yerleri seçerek diğer gezginlerle tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz.

Hesabım sayfasından daha sonra gittiğiniz yerlere ekleme yapabilirsiniz! Keyifli keşifler!

İleri

İŞ

KEŞİF

KÜLTÜR

Seyahat amacınızı işaretleyin, diğer kullanıcılarla deneyimlerinizi paylaşın!

Bucket List oluşturabilmeniz için üye olmanız veya giriş yapmanız gerekmektedir.

Üye Ol Giriş Yap Kapat

Bucket List Oluşturun

Gitmediğiniz ama gitmeyi çok istediğiniz şehirler sizi bekliyor! Tek yapmanız gereken bu şehirleri seçmek ve “gitmeye hazırım” demek. Biz de gitmeyi hayal ettiğiniz şehirlere ait turlarla ilgili size bilgi verelim.

Listenizde bu şehir bulunuyor...
    Tekrar ekleyemezsiniz!!

Bir Bilene Sor

Gideceğiniz şehri yazın, o şehri daha önce gezen ve iyi bilen kullanıcılardan tavsiyeler alın.
      • Bir Bilene Sor
      • Bucket List
      • Yazar Ol Giriş Yap

Dünyamı Tanımaya Devam Ediyorum

Bursa Ulubat Gölü'nün içinde adayken köprüyle yarımada olmuş Gölyazı Köyü'ne nefes almaya gidiyorum. Su, toprak, Temmuz, hava ve doğanın diğer canlıları beni bekliyor.

Yetkin Yüksel
      Naturally

21.10.19

Pazar sabahı, yeni bilinmeyene doğru yaklaşmaktan mutlu oluyorum. Yaşlı dünyanın farklı yerini göreceğim. Şimdiki durağım Bursa’nın Gölyazı Köyü. Ulubat Gölü’ne sığınmış, köprü ile ana karaya bağlanmış bakir bir yer. Doğa renk değiştiriyor. Yeşilin tonları sararıyor. Güneş daha az ısıtmaya başladı. Güzeli görmenin mevsimi mi olur? Beni at çiftlikleri ve özgürce koşan atlar karşılıyor. Uçsuz bucaksız çiftliğin atları. El sallıyorum. Ardından tarlalar derken Ulubat Gölü’ne geliyoruz.

Ulubat Gölü’nde Teknede

Gölün serinliğini hissediyorum. Aldığım nefes serin ve taze. Sandallar ile selamlaşıyorum. Gölün içinden köye gitme imkânımız var. Dışarıdan gelen motorlu araçlar yarımadaya giremiyor. Ya yürüyerek ya da tekneyle gideceksiniz. Ben tekneyi seçiyorum. Göl, sayısız canlıya kucak açmış, yaşamlarına destek oluyor. Sazların arasından yolumuza başlıyoruz. Büyülü bir yol. Heyecanla etrafı seyrederek ilerliyoruz. Kaptan bir anda duruyor. Gölün içinde bir ada, adanın içinde ise Antik Yunan tanrılarının tapınağı… Tanrılar bu güzel yeri kaçırır mı? Apollon sevdiği ile en güzel yıldızları buradan izlermiş. Heyecanlanıyoruz. Adayı gezmek istiyoruz. Koruma altına alındığını söyleyen kaptana somurtarak bakıyorum. Güzelliği hissetmek bile insana huzur veriyor.

Gölden kıyıyı izliyorum. Ne ilginç; doğa, yaşamı her zaman kendine göre şekillendirmiş. Her evin önünde bir sandal. Sandalların üzerinde balık ağları. Göl; turna ve sazan balıklarıyla meşhur. Yine kadınlar ön planda. Orta yaşlı teyze giymiş balıkçı kıyafetini. Teknesini göle doğru itiyor. Balık ağlarını tek tek kontrol ediyor. Rızkını çıkarmak için göle “Rast gele” diyerek bırakıyor. Hayranlıkla izliyorum. Kayıklar rengârenk. Gölün gerdanlığı gibi kıyıları kaplamış. Küçük evlere gözüm takılıyor. Tekneden, duvarları canlı renklerle boyanmış küçük kutu evler... Küçük evlerdeki büyük yaşamlar geliyor aklıma. Ve kocaman dünyada nefes alıp vermek için harcadığımız çabalar... Derken gölün misafirleri var: kuşlar, ördekler, pelikanlar... Kimisi dinlenirken kimisi uçuyor. Canlı canlı yaşamları izliyorum. Ördekler başımın üzerinden uçarken bana şans bırakıyor. Tekneyi süren abi anlatıyor heyecanla toprağını, suyunu, ekmeğini, dutunu, balıklarını...

Karaya Yaklaşırken

Yavaş yavaş ana karaya çıkma zamanı... Sudan izlediğimiz Gölyazı Köyü’nü karadan gezip tanıyacağız. Bizi 700 yaşında olan koca çınar ağacı karşılıyor. Dile kolay 700 yıl yaşamış. Bir devletin kuruluşundan yıkılışına şahit olup yeni devlet kuran koca çınar. Dokunuyorum, sarılıyorum; onun gücünü kudretini hissetmek büyük ayrıcalık. Çınarın gölgesine oturup meditasyon yapıyorum. Enerjisinin bedenime, zihnime ve ruhuma şifa getirmesini diliyorum. Sırada 360 derece adayı gezmek var. Yoluma köylü teyze çıkıyor. Köy tarhanası, kuşburnu, incir reçeli satmak için konuklarını bekliyor. Ucuz, kaliteli ve bereketli. Patika yoldan ilerliyoruz. Pelikanlar av peşinde; koca ağzına aldığı balıkları keyif ile çiğniyor. Kadınlar güzel havada gölün kenarında balık ağlarını örerek hazırlık yapıyor. Oya gibi örülen ağlar. “Kolay gelsin” diyorum. “Sağol” diyor. “Balığı kim tutuyor” diyorum. “Ben” diyor. “Ooo balıkçı kadın” diyorum. “Neden şaşırdınız” diyor ve ekliyor: “En güzel balıklar Gölyazı’da tutulur; en lezzetli balıkları ise kadınlar tutar. Bunu unutmayın” diyor. Şaşkınlık ile susup yürümeye devam ediyorum. Tertemiz hava, mis gibi göl, samimi insanlar... Evinin bahçesini kafe yapmış teyze sesleniyor: “Doğal karadut suyu, gözleme, her daim taze çay ve kahve bulunur”. Haydi diyoruz bir yorgunluk çayı içelim. Ardından karadut suyu, ardından sohbet derken zaman akıp geçiyor. Tazecik mevsim meyveleri olan ayva, elma ve armutlarımızı da alıyoruz.

Ne heyecan verici, dünyanın farklı bir yerini daha gördük. Kocaman dünya bize her türlü güzelliğini sunuyor. Otobüse binip geri dönme zamanı... Haralarda at özgürce koşuyor. Rengârenk, farklı farklı atlar. Aklıma Özgür Atlar Ülkesi geliyor. Kim bilir nerede o ülke, umarım bir gün orayı da görür, özgürlüğü ve atları yazarım.

Makaleyi beğenebilmeniz için tarafınıza iletilen aktivasyon mailini onaylamanız gerekmekte.

Kapat

Bu özelliği kullanabilmeniz için üye olmanız veya giriş yapmanız gerekmektedir.

Üye Ol Giriş Yap Kapat

Bu özelliği kullanabilmeniz için üyeliğinizi aktive etmelesiniz.