Hoş geldiniz!

kaleme aldılar.

arrow2

Merak uyandıran ve arzulanan
rotalar, elbette çok okunurlar!

arrow3

Merak ettiklerinizi deneyimleyenlere,
bir bilene sorun.

arrow4

Nereleri görmek istersiniz?
Siz Bucket List’inizi hazırlayın,
tur bilgileri bizden.

Gittiğim Yerler

Listenizde bu şehir bulunuyor...
Tekrar ekleyemezsiniz!!

Gittiğiniz yerleri seçerek diğer gezginlerle tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz.

Hesabım sayfasından daha sonra gittiğiniz yerlere ekleme yapabilirsiniz! Keyifli keşifler!

İleri

İŞ

KEŞİF

KÜLTÜR

Seyahat amacınızı işaretleyin, diğer kullanıcılarla deneyimlerinizi paylaşın!

Bucket List oluşturabilmeniz için üye olmanız veya giriş yapmanız gerekmektedir.

Üye Ol Giriş Yap Kapat

Bucket List Oluşturun

Gitmediğiniz ama gitmeyi çok istediğiniz şehirler sizi bekliyor! Tek yapmanız gereken bu şehirleri seçmek ve “gitmeye hazırım” demek. Biz de gitmeyi hayal ettiğiniz şehirlere ait turlarla ilgili size bilgi verelim.

Listenizde bu şehir bulunuyor...
    Tekrar ekleyemezsiniz!!

Bucket List kaydınız başarıyla gerçekleşti. Müşteri hizmetlerimiz size en yakın zamanda ulaşacaktır.

Bir Bilene Sor

Gideceğiniz şehri yazın, o şehri daha önce gezen ve iyi bilen kullanıcılardan tavsiyeler alın.
      • Bir Bilene Sor
      • Bucket List
      • Giriş Yap

Sülüklü Göl ve Pürenli Yaylası

Yedi Göller’e gitmeden hafta sonu için İstanbul’a yakın kamp noktaları...

Ahmet Erdem
      Adventurist

24.09.18

Doğa, şehir, macera! Büyüleyici fotoğraflarıyla her karesi, dünyanın bir hikâyesi.

Her bahar mevsimini farklı yerlerde kamp yaparak geçirmeye çalışıyorum. Doğayla baş başa kalıp dinlenebildiğim bu kamplarda farklı bir noktayı keşfetme fırsatı da yakalamış oluyorum. Bazen Karadeniz’in yemyeşil bir yaylası, bazen de Akdeniz’in gizli saklı bir koyu… Ama hepsinin ortak özelliği insanı birkaç gün de olsa şehirden koparıp enerji dolu bir şekilde tekrar şehre geri yollaması.

Son zamanlarda fazlasıyla kalabalıklaşan Yedigöller yerine Sülüklü Göl’e gitmeye karar verdim. Hava şartları müsaade ederse bir süredir aklımda olan Pürenli Yaylası’nda da belki bir gece kamp yapabilirdik.

Sülüklü Göl, aslında Bolu’nun Mudurnu ilçesi sınırlarında. İstanbul’dan 3 saatlik bir yolculukla ulaşılıyor. Otobandan Akyazı çıkışından çıkıp ilçedeki küçük bir marketten alışverişimizi yapıyoruz. Önce Dokurcan Beldesi’ne oradan da Tavşansuyu Köyü’ne varıyoruz.

Sülüklü Göl tabelasından sonraki 9 kilometrelik yolu 30 dakikada alıyoruz. Sonbaharda bu yol o kadar güzel ki… Yol üzerinde iki alabalık tesisi var. Birinde kışlık odunlarını dizen biri gözüme ilişiyor. Kışın çıtır çıtır soba yanarken üzerinde pişecek kestaneleri hayal ediyorum.

Doğayla Baş Başa

Yol bitiminde arabayı park ederken göl manzarasını gördüğümüzde gözlerimiz kamaşıyor. Gölün kenarına birkaç metre mesafede kendimize güzel bir kamp yeri bulduktan sonra ilk iş çadırları kuruyoruz. Sol tarafta 5-6 çadırlı bir yürüyüş grubu da var bizim dışımızda. Sadece kuş seslerinin bozduğu sakinlik iyi geliyor hemen insana.

Sülüklü Göl’ün büyüleyici renklerinin yanı sıra onu böyle etkileyici yapan şey, göl içerisinde gördüğünüz ağaç kütükleri. 300 yıl önce heyelan sonucu oluşan gölün etrafındaki köknar ve çam ağaçları da suyun altında kalmış. Artık kurumuş ağaç kütükleri özellikle yaz-sonbahar döneminde sular iyice çekildiğinde daha da ortaya çıkarak oldukça değişik bir görüntü oluşturuyor.

Göldeki sülükler ise bir süre önce maalesef yok olmuş. Bilinçsizce göle atılan balıklar hepsini yediğinden nesilleri tükenme noktasına gelmiş. Gölde şu an balık var ama aklınızda olsun gölde balık tutmak ve yüzmek yasak.

Kısa bir yürüyüşle varacağınız iki göl daha var yakında. Göl yaklaşık 1000 metrenin üzerinde olduğundan yaz da olsa geceleri soğuk geçiyor. O yüzden yağmura dayanıklı bir çadır ve iyi bir uyku tulumunuz olursa iyi olur.

Gölün olduğu alan eskiden koruma altında iken şu an tabiat parkı statüsüne çevrilmiş ve işletmeye açılmış. Böyle bir güzelliği korumak için hepimize büyük görev düşüyor. Göl etrafında piknikçilerden ve kampçılardan kalan çöpleri görünce insan üzülmeden edemiyor.

Göl çevresinde yürüyüş yapıp ateş için odun toplamaya çalışıyoruz ama şansımız yaver gitmiyor. Yemeğimizi pişirecek miktarı ancak topluyoruz. Gökyüzü yıldızsız ve bulutlu. Yağmurun ne zaman başlayacağına dair iddiaya giriyoruz. Birimiz yemekleri pişirirken birimiz sürekli odun için turluyor, diğeri de pişenlerden aşırma peşinde. Yemek sonrasında son dakika bulduğumuz büyük ıslak bir kütüğü ateşlendirmek için çok çabalıyoruz. Yukarı çıkarken gözüme ilişen odunlar aklıma gelince birkaç tane almadığımıza yanıyorum.Gece boyunca yağan yağmur sonrası sabah kahvaltı yapamadan yola çıkıp o odunların dizildiği alabalık tesisinde kahvaltı molası veriyoruz. Şansımız burada bize gülüyor ve güzel bir köy kahvaltısıyla güne devam ediyoruz.

Sisler İçerisinde Pürenli Yaylası

Köye inince yağmur duruyor, biz de yarım kalan kamp için Pürenli Yaylası’nda şansımızı denemek istiyoruz. Yolda zaten hava güzelleşiyor. Düzce’ye doğru yola devam ediyoruz. Ormanlarla kaplı bölge sonbaharın en güzel renklerine bürünmüş. Birkaç yerde durup fotoğraf molası veriyoruz. Yolculukta en sevdiğim şeylerden biri de köy kahvelerinde durup sohbetlere kulak misafiri olmak, bir yerinden muhabbete dalıp onların telaşlarına birkaç dakikalığına da olsa ortak olabilmek. Bu sohbetlerde doyulmaz bir tat var.

Pürenli Yaylası, Düzce’ye 28, Gölyaka’ya 24 kilometre mesafede. Gölyaka’ya geldiğimizde çayımızı içerken yol tarifi alıyoruz. Önce Güzeldere Şelalesi sonra Pürenli oklarını takip ederek yaylaya ulaşıyoruz. Yol aşağı yukarı 1-1,5 saat sürüyor. Yayla yolu toprak olduğundan bazı yerlerde oldukça zorluyor. Biz de yolun yarısında bir noktada çamura saplanıyoruz. Çıkmamız 15-20 dakikamızı alıyor. Yükseldikçe ağaçların tonları sürekli değişiyor. Çamdan kayına geçtikçe yeşilden sarıya, turuncuya dönüyor manzara.

Yayla Adını Baharda Açan Püren Çiçeklerinden Alıyor

Yaylaya vardığımızda yol boyunca ara ara denk geldiğimiz sis oldukça yoğunlaşıyor. Bu sefer kampımızı gölün biraz ilerisinde, orman içinde kuruyoruz. Sis bazen açılıyor, bu araları fotoğrafla değerlendirip akşam olmadan çadırları kurmayı tamamlıyoruz. Pürenli Yaylası’nın yüksekliği 1400 metre. Adını beyazlı morlu Püren çiçeklerinden almış. Yaylada küçük bir göl var. Göl, etrafına dizilen küçük yayla evleriyle çok hoş bir manzara oluşturuyor. Eğer göl sakinse göle yansıyan bu evlerin manzarası çok etkileyici. Rakım yüksek olduğu için kışlar burada oldukça sert ve uzun geçiyormuş. Mart sonuna kadar mutlaka kar oluyormuş. O yüzden baharda gidecekseniz mayıstan sonra gitmenizde fayda var. Yüksek olduğundan gece soğuğuna da hazırlıklı olmak lazım.

Sis gece boyunca bizi fazla rahatsız etmiyor. Yakınlarda kamp yapan kimse yok o gece. Gün batımından sonra günü birlik gezmeye gelenler de gittiğinden bu sefer doğayla tamamen baş başayız. İlk kez kapan yapanlar için bu sessizlik bazen ürkütücü olabiliyor. Etrafta dolaşan yabani hayvanların ayak seslerinden rahatsız olmamaya bir süre sonra alışıyorsunuz. Bölgede ayı, yaban domuzu, tilki, karaca ve geyik de var.

Yine Gelinecek Pürenli'ye

Dönüş yolunda ağaçların arasında bir yavru geyik görüyorum. Arabayı görünce korkarak ağaçların arasında hemen kayboluyor ama ben geyik gördüğüme kimseyi inandıramıyorum. İki günlük kampın enerjisiyle dönüş yolu umduğumuzdan çabuk geçiyor. Bir de burayı ilkbaharda görmeliyim diyorum ve ilkbahar kamp listesinin en üstüne yazıyorum Pürenli’yi.

Makaleyi beğenebilmeniz için tarafınıza iletilen aktivasyon mailini onaylamanız gerekmekte.

Kapat

Bu özelliği kullanabilmeniz için üye olmanız veya giriş yapmanız gerekmektedir.

Üye Ol Giriş Yap Kapat

Bu özelliği kullanabilmeniz için üyeliğinizi aktive etmelesiniz.